23948sdkhjf

Debat: Der er ikke stor forskel på SAS og Fisketorvet, når vi taler kundeloyalitet i fremtiden

Af Peter Kisbye, CEO hos Loyal Solutions

Jeg undrer mig over, at skandinaviske shoppingcentre ikke er længere med moderne loyalitetspoint. Der er mange steder stadig en forestilling om, at loyalitetspoint-systemer kun er forbeholdt flyrejser og legetøjskæder.

Der er behov for, at moderne loyalitetspoint-systemer bliver taget mere seriøst. Detailhandlen i Danmark - især den fysiske - bliver nødt til at bruge det smartere i fremtiden, for ikke fortsat at blive overhalet af online spillerne. Det skal anvendes og implementeres mere digitalt og mere intelligent.

Jeg er dagligt i dialog med Abu Dhabi. Her sker der virkelig ting og sager i de fysiske detailbutikker. Flere af de store shoppingcentre har succes med loyalitetspoint-systemer. Kunderne i centret får incitament til at handle igen og igen samt bruger deres point, og ledelsen i shoppingcentrene får data, der giver et unik indblik i kundeadfærden, så de kan ændre og optimere med butikslokationer, produkter og tilbud.

Loyal Solutions har loyalitets-systemer kørende i 20 shoppingcentre i Mellemøsten, og nu kommer turen til de danske shoppingcentre. Vi er langt med shoppingcentre i Danmark, der gerne vil dybere ned i, hvordan loyalitetspoint fungerer for slutbrugeren, men også begynde at benytte data-delen.

Hvis ikke vi i Danmark formår at arbejde struktureret og databaseret med loyalitet, risikerer vi at få baghjul af de store giganter. Jeg kunne godt være bange for, at vi i Danmark er lidt for laissez faire, og at vi ikke ser, hvilken brændende platform, vi står på.

Kommenter artiklen (2)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11